Thursday 4 August 2011

Arnab Period...??

Assalammualaikum...

             Masa hari tu (dah lama gak la...) aku ada ikut usrah yang untuk muslimat je....biasanya usrah ni di buat setiap hari jumaat dalam pukul 12.30 tengahari...aku before (masa diploma) ni xde la rajin sangat pergi usrah ni (walaupun duk hostel) coz waktu nya lepas lunch....bila dah melantak, x yah cakap la mata pun kuyu je...nak2 tengahari n perut penuh...tapi bila dah naik degree n x dpt duk hostel...member pun ajak la pergi usrah daripada duk rumah sewa tengok tv x pun membuta....

             Masa aku pergi tu, tajuk dia pasal haid kot (kalau aku x silap la....)...citer punya citer, ustazah tu pun cakap la yang ada 4 jenis binatang yang datang haid...mula-mula aku memang terkejut sangat la...betul ke ada makhluk lain yang period...

            Ustazah tu kata,antara binatang yang period adalah arnab, serigala, kelawar n manusia (termasuk gak dalam kategori binatang)...aku masa tu x tau la nak caya ke x....then baru-baru ni,(x de la baru sangat)..arnab aku beranak..dia lahir kan 3 ekor tapi dua je yang hidup...huhu....lepas anak dia dh besar skit ( xde la besar sangat tapi klau x silap dh tumbuh bulu laaa)...aku nampak kat punggung mak dia ada cam darah...(aku nampak sebab arnab tu wwarna putih)...aku ingat kan dia nak beranak lagi...pastu aku cakap la kat mak aku..then, mak aku kata, arnab tu period...aku pun teringat la kata-kata ustazah yang aku pergi usrah tu...
inilah kuasa ALLAH...kun faya kun...

            Kalau x silap,dua minggu lepas arnab lain plak yang bersalin...ibu dia warna putih tapi anak dia warna kelabu...kali ni dia beranak 3 ekor....masa mula-mula beranak, aku memang geli nak pegang coz bulu diea x tumbuh lagi n badan dia pun kecik je....



                            cute je tengok diorg tidur....:)


Tapi yang ni aku x pernah tengok dia period lagi....hehe

No comments:

Post a Comment